ביטוח דירה ותכולה

ביטוח דירה ותכולה  נועד לכל מי שמעוניין לבטח את עצמו ואת הנכס שבבעלותו מפני תרחישים שונים שבהם הם עלולים להינזק. אולם בנוסף להגנה על הרכוש והצורך בכיסוי העלויות הכרוכות בשיפוץ או תיקונים במקרים שהנכס ותכולתו ניזוקים, יש צורך גם בכיסוי ביטוחי לנזקי גוף ורכוש שהמבקרים או העובדים בנכס עלולים לספוג בעת שהותם בו.

מה זה ביטוח דירה ולמה הוא נועד?

ביטוח דירה הוא שם כולל למגוון כיסויים ביטוחיים הנרכשים עבור בתים ודירות בישראל, על מנת לספק לבעליהם כיסוי והגנה מפני מצבים שונים שבהם הבית, תכולתו או השוהים בו – עלולים להינזק.

אילו סוגי ביטוח דירה קיימים?

קיימים 3 סוגים עיקריים של כיסויים שמהם ביטוח דירה מורכב והם:
  1. ביטוח מבנה – פוליסה המספקת כיסוי ביטוחי מפני פגיעות שעלולות להזיק למבנה עצמו.
  1. ביטוח תכולה – פוליסה המעניקה כיסוי מפני נזקי רכוש עבור החפצים ודברי הערך הנמצאים בדירה או בבית.
  1. פוליסת צד ג’ – ביטוח שמכסה נזקי גוף או רכוש של אנשים המבקרים בדירה / בבית, עובדים בהם או ניזוקים ממפגע שמקורו בדירתכם.

למה צריך ביטוח דירה?

הדירה או הבית שלנו הם הרבה מעבר לנכס מקרקעין. במובן הרכושי – זה אך טבעי שנרצה להגן על ביתנו ועל שוויו הכלכלי, ואילו במובן האישי והמשפחתי – זוהי קורת הגג שלנו ושל יקירינו ולכן חשוב לדעת שנפוצה במידה ונדרש לתקן את המבנה או הרכוש שבתוכו, בהתרחש אסון שאינו באחריותנו. הצורך בביטוח דירה עולה גם במסגרת רכישת דירה או בית בדרך כלל, ובפרט כאשר לוקחים משכנתא לטובת מימון רכישת הנכס. גורמי המימון המספקים הלוואות משכנתא לטובת רכישת דיור, דורשים מהלווה לרכוש ביטוח דירה למשכנתא שהוא בעצם פוליסת ביטוח מבנה, כתנאי לכך שיסכימו להעמיד לרשותו את האשראי הנדרש לרכישת הנכס. מדובר בדרישה הנגזרת מכך שמשכנתה היא הלוואה בסכומים כסף גבוהים הנפרעת לאורך תקופה ארוכה במיוחד. מסיבות אלו הגוף המממן שואף להגן על הנכס המשמש כערובה לפירעון ההלוואה. זוהי בעצם הפונקציה שאותה ביטוחי דירה מסוג פוליסת ביטוח מבנה ממלאים. זאת בנוסף לכך שפוליסה כזו מאפשרת למוטביה לקבל את הפיצוי הכספי הנחוץ לתיקונים ו/או בניה מחודשת של נכס שניזוק על ידי אחד מהגורמים המנויים בתנאי הפוליסה.

ביטוח דירה – אילו כיסויים יש בו?

כאמור בביטוח דירה ישנם 3 סוגים של כיסויים: ביטוח המבנה שמספק כיסוי ביטוחי למקרים של נזקי מבנה, ביטוח תכולה שמעניק כיסוי ביטוחי מפני נזקי רכוש עבור חפצים, רהיטים ודברי ערך הנמצאים בבית, ופוליסת ביטוח צד ג’ שנועדה לכיסוי של נזקי גוף או רכוש של מי שמבקרים בביתכם, עובדים בו או ניזוקו ממפגע שמקורו בנכס שלכם.

הכיסויים בביטוח המבנה

ביטוח המבנה מכסה את הנכס שלכם מפני נזקי אש כגון דליקה שמקורה בפגיעת ברק, בפיצוץ או התלקחות מכשירים בבית, או בדברים שנשכחו על הכיריים / בתנור, וכן הלאה. בביטוח מבנה יכוסו לרוב גם נזקי טבע כגון שטפונות או נזקי מים ורטיבות ממקור חיצוני כדוגמת סערה. זאת בנוסף לכיסוי מפני רעידות אדמה שעלולות אף הן להוביל לקריסת המבנה בשלמותו. בהקשר זה, חשוב לדעת כי לביטוח המבנה ניתן להוסיף גם הרחבה לטיפול בנזקי צנרת ומים, שאינם כלולים במסגרת הכיסוי הבסיסי. גם עבור מקרים איזוטריים יותר, כמו פגיעת רכב במבנה או התרסקות של כלי טיס על הבית, ביטוח המבנה בא לתת מענה. כך גם במקרה של נזקים שנגרמו בזדון כמו פריצה או מעשי השחתה מכוונים.

הכיסויים בביטוח התכולה לדירה

ביטוח התכולה נועד לכסות נזקים לרכוש בבית או בדירה ואף אובדן מוחלט של רכוש בנסיבות מסוימות. למשל:
  • פריצות, גניבות, דליקות, שיטפונות והצפות ממקורות חיצוניים, ברקים ורעמים, פיצוץ, סערות, ונדליזם מכוון ועוד.
  • ברוב הפוליסות ביטוח התכולה מכסה גם את אחריות המבוטח לרכוש של צד ג’ הנמצא בדירה, ובכלל זה הגנה על החפצים האישיים של עובדי משק הבית כחלק מחבות המעביד.

מה חשוב לבדוק בהשוואת ביטוח דירה?

השוואת ביטוח הדירה היא צעד חיוני שנועד לסייע לכם להפחית מעלות הפוליסה שתשלמו מדי חודש בחודשו, כל עוד הנכס בבעלותכם. בבדיקת תנאי הביטוח המוצעים לכם על ידי חברות הביטוח השונות, ישנם כמה נושאים שחשוב לתת עליהם את הדעת, בכדי להבטיח כי אתם רוכשים את פוליסת הביטוח שתספק את המענה המקיף והאיכותי ביותר לצרכיכם הביטוחיים, במחיר האטרקטיבי ביותר שניתן להשיג:
  1. סכום ההשתתפות העצמית – בהגשת תביעות ביטוח באמצעות פוליסות ביטוח דירה, המבוטח נדרש לשלם סכום מסוים כדמי השתתפות עצמית. סכום ההשתתפות העצמית אינו זהה בין חברות הביטוח ועשוי גם להשתנות בין פוליסה לפוליסה. לכן חשוב לבדוק מהו עבור כל אחד מהכיסויים בביטוח הדירה הנרכש – בביטוח המבנה, התכולה וגם בביטוח צד ג’.
  1. התאמת הכיסויים לצרכים שלכם – חשוב לבחור רק בכיסויים הרלוונטיים לצרכים שלכם ולאופיו של המבנה ותכולתו. ישנם חפצים שלא בהכרח משתלם לבטח אותם ובמידה ותוותרו עליהם – תגלו שבאפשרותכם להפחית מעלות פרמיית הביטוח.
  1. ההרחבות וההטבות המוצעות – חשוב לברר מראש אילו מחברות הביטוח מציעות לכם הרחבות לכיסוי הביטוחי והטבות שונות בהצטרפות לביטוח מבנה וביטוח תכולה.

עם מי הכי כדאי לי להתייעץ לגבי ביטוח דירה ותכולה?

  1. איכות השירות – כדאי לעשות ביטוח אצל סוכן ביטוח העובד עם חברות ביטוח מצטיינות במדדי השירות השונים כיום, כדוגמת זמני מענה קצרים לפניות, תשלום התביעות ושירותי הדיגיטל. מטבע הדברים – סוכן הביטוח שלנו ייתן לך מספר הצעות מחיר לפי הצרכים שלך וימליץ לבחור בחברת הביטוח המובילה במדדי השירות. אצל סוכן הביטוח שעובד אתנו תקבלו את המענה המגיע לכם במידה וייסיע במידה תידרשו להפעיל את הפוליסה.
זקוקים להכוונה לגבי רכישה של ביטוח דירה ותכולה או בהגשת תביעה בפוליסות ביטוח הדירה שבבעלותכם? המותג בסט אינס – שירותים ופתרונות ביטוח בהתאם לצרכים שלך יותר מישמח להעמיד לרשותכם צוות יועצים מומחים שיספקו עבורכם ליווי, ייעוץ ופתרונות ביטוחיים בהתאמה מלאה לצרכים שלכם. בסט אינס הינה מותג המתמחה בביטוח ונחשבת לאחת המובילות בתחומה בישראל. Best Ins עובדת עם סוכני ביטוח ומסייעת להתאים ללקוחותיהם באופן מיטבי את התיק הביטוחי שיספק להם את הכיסוי הטוב ביותר במחירים המשתלמים ביותר. בין שירותינו אנו מציעים סיוע ברכישת ביטוחי דירה בסיסיים, ובכלל זה ביטוח תכולה וביטוח משכנתא, הכולל פוליסת ביטוח חיים וביטוח מבנה. כל פוליסה הנרכשת בעזרתנו מותאמת ספציפית לצרכים הפרטניים ולנסיבות האישיות של כל בעל נכס, על מנת להבטיח כיסוי מיטבי לבית ולתכולתו, בעלות האטרקטיבית ביותר.

כיצד בסט אינס מסייעת ברכישת פוליסות מבנה ותכולה משתלמות ואילו שירותים היא מספקת לאחר ההצטרפות?

בבסט אינס לא מסייעת רק ביטוחים בסיסיים לדירה. אצלנו תיהנו מערך מוסף ברכישת כיסויים ביטוחיים לדירתכם או ביתכם. כחלק מהשירות אותה מספקת סוכנות ביטוח אנו נעזור לציבור לקוחותינו, וייבדק גם העבר הביטוחי על מנת לאפשר ללקוחותינו לקבל הנחה על העדר תביעות. בנוסף לכך, לקוחותינו מקבלים שירות יוצא דופן וזאת לא רק במועד ההצטרפות לביטוחי הדירה והתכולה, אלא גם במידה וחלילה מתעורר הצורך בהגשת תביעה. אנו עובדים עם סוכן ביטוח אלמנטרי, המסייע ללקוחותינו גם ברגע האמת כשהצורך להפעיל את הפוליסה מתעורר – החל מרגע הגשתה של התביעה ועד לקבלת הפיצוי המגיע לכם. לתיאום שיחת התייעצות ללא התחייבות וללא עלות – מלאו פה את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם!
אודות הכותב/ת:
צביקי גולד - סוכן ביטוח פנסיוני וכללי
צביקי גולד - סוכן ביטוח פנסיוני וכללי
צביקי גולד פעיל בענף הביטוח וההשקעות משנת 2009 ובעל רישיון מורשה משנת 2011. בוגר תואר ראשון כלכלה ומנהל עסקים-התמחות במימון, מומחה לביטוח פנסיוני וסיכונים. עוסק בכל תחומי הביטוח: החל מביטוחי בריאות וחיים, פוליסות חסכון, פנסיה, ביטוחי דירות, עסקים ורכבים…ועוד. ניהול תביעות מול חברות הביטוח. טיפול שוטף בפוליסות מול הלקוחות, עובדים’ מעסיקים ועצמאים. דוגל בהתאמת התיק הביטוחי , הפיננסי והפנסיוני לצרכי הלקוח ובני משפחתו. אנו מלווה את הלקוחות לאורך הדרך הן בזמנים הטובים והן בזמנים הקשים, תוך תשומת לב לשירות ברמה הגבוהה ביותר.
ביטוח רכב המדריך המלא

זקוקים לביטוח רכב אך הולכים לאיבוד בין כל המושגים הביטוחיים ולא בטוחים על מה בעצם אתם משלמים? אל דאגה – אנחנו כאן כדי לעזור לכם

קרא עוד »
ביטוח מחלות קשות המדריך המלא

עם התפתחות העידן המודרני, אכילה מרובה של מזונות מעובדים, שימוש נרחב בטכנולוגיה מסרטנת ומחסור בעבודה על תחזוק הגוף – אנחנו נתקלים ביותר ויותר מחלות קשות

קרא עוד »
ביטוח נסיעות לחו”ל המדריך המלא

רכישת פוליסת ביטוח נסיעות לחו”ל היא חלק חשוב ובלתי נפרד מההכנות המקדימות לכל נסיעה לחו”ל. מדובר בפוליסה שנועדה להפחית את הסיכון הכלכלי הגלום בטיסה לחו”ל

קרא עוד »
ביטוח משכנתא המדריך המלא

צעירים רבים שבוחרים לרכוש דירה חדשה, זקוקים להלוואת משכנתא משום שברוב המקרים אין להם את היכולת לשלם את כל הסכום בעת הקנייה. לרובם יש הון

קרא עוד »
ביטוח חיים

פוליסת ביטוח חיים היא פתרון שמאפשר לאנשים להגן על יקיריהם מפני תרחיש של קריסה כלכלית שעלול להתלוות למותו של המפרנס. ישנו היצע רחב מאוד של

קרא עוד »
מהו ביטוח ביטוח בריאות פרטי?​

ביטוח בריאת פרטי הוא הדרך היחידה להבטחת כיסוי לטיפול רפואי במקרים קשים שאינם מכוסים ע”י מערכת הבריאות הציבורית והביטוחים המשלימים: תרופות שאינן בסל הבריאות ,

קרא עוד »