ביטוח רכב המדריך המלא

זמן קריאה: 4 דקות

זקוקים לביטוח רכב אך הולכים לאיבוד בין כל המושגים הביטוחיים ולא בטוחים על מה בעצם אתם משלמים? אל דאגה – אנחנו כאן כדי לעזור לכם לבחור בביטוח הרכב המתאים והמשתלם ביותר עבורכם.

אילו סוגים של פוליסות ביטוח לרכב קיימים?

ישנם שלושה סוגי ביטוחי רכב עיקריים שחשוב להכיר והם:

1.      ביטוח חובה

ביטוח זה כשמו כן הוא: פוליסה שכל בעל רכב חייב לרכוש לפי החוק בישראל לשם כיסוי נזקי גוף שעלולים להיגרם בעקבות הנהיגה ברכב. תכליתו כאמור היא להגן על הנהג והנוסעים ברכב במידה ותתרחש תאונה ולכסות את ההוצאות הגבוהות הכרוכות בטיפול רפואי לנפגעים (גם אם הנפגעים הם נוסעים / נהגים ברכב אחר או הולכי רכב שנפגעו מרכבו של בעל הפוליסה). ביטוח חובה אינו מכסה נזקים לרכב הפוגע או הנפגע במקרה שהרכב היה מעורב בתאונה.

2.      ביטוח צד ג’

פוליסת ביטוח צד ג נועדה לכסות נזקי רכוש הנגרמים לרכבו של צד שלישי על ידי רכבו של בעל הפוליסה. הוא אינו מכסה נזקים לרכבו של בעל הפוליסה או מקרה של גניבת הרכב.

3.      ביטוח רכב מקיף

פוליסת ביטוח מקיף לרכב כוללת ביטוח לצד ג’ בנוסף לכיסוי ביטוחי לנזקים שנגרמו לרכבו של המבוטח בפוליסה, לרבות גניבות רכב. לכן, העלות של ביטוח מקיף היא גבוהה מזו של פוליסת צד ג’, ורכישתו מומלצת בעיקר לבעלי רכבים יקרים יחסית או כאלו ששנת הייצור שלהם היא מהשנים האחרונות.

מה זו השתתפות עצמית?

בפוליסות ביטוח לרכב במקרה של תאונה או נזק לרכב המבוטח בעל הפוליסה נדרש לשלם סכום מסוים מכיסו המכונה דמי “השתתפות עצמית”. סכום ההשתתפות העצמית משתנה בין חברת ביטוח אחת לאחרת ומכאן שישנה חשיבות להשוואת מחירים כדי לחסוך בעלויות. חשוב לדעת כי ישנה האפשרות לרכוש בעלות חד פעמית כיסוי מורחב בפוליסה לטובת ביטול ההשתתפות העצמית, או לחילופין – דווקא להוסיף לפוליסה רכיב שנקרא “השתתפות עצמית מורחבת” כדי להפחית את עלות פרמיית הביטוח.

ממה עלות הביטוח לרכב מושפעת?

עלות הביטוח לרכב נקבעת בכל חברת ביטוח בנפרד, על פי שיקוליה. יחד עם זאת ישנם מספר פרמטרים המאפיינים את הנוהגים ברכב, אשר משפיעים על עלותה של פרמיית הביטוח לרכב. בין הפרמטרים הללו נלקחים בחשבון כמות הנהגים המורשים לנהוג ברכב המבוטח, ותק הנהיגה של הנהגים המשתמשים ברכב והעבר הביטוחי שלהם, גילו של הנהג הכי צעיר שעתיד לנהוג ברכב, ועוד. זאת בנוסף לנתונים הנוגעים לסוג הרכב ובהם ערכו של הרכב, מערכות הבטיחות וההגנה המותקנות בו, האם מדובר ברכב שני המסופק על ידי מקום העבודה, וכן הלאה. כל הפרמטרים הללו מסייעים לחברות הביטוח לקבוע מה תהיה עלותן של פוליסות הביטוח לרכב ולבצע ניהול סיכונים מושכל מול הנהגים. כך או כך, כדאי לבצע סקר שוק מקיף ולבדוק באיזו חברת ביצוע תוכלו לקבל את הצעת המחיר המשתלמת ביותר עבורכם.

אילו פרמטרים חשוב לקחת בחשבון כששוקלים לרכוש ביטוח רכב?

במידה ואתם צריכים לקנות או לחדש את ביטוח הרכב שלכם, עליכם להתייחס לשיקולים שלהלן בבחירת פוליסת הרכב שלכם:

  1. כמות הנהגים העתידים לנהוג ברכב המבוטח

יש להביא בחשבון גם את הנהגים שנוהגים ברכב בשגרה וגם נהגים מזדמנים, כמו הילדים או אחרים. חשוב לציין מספר נהגים ספציפי בפוליסה על מנת להבטיח שכולם יהיו מכוסים ושלא תשלמו סכום גבוה מדי על הביטוח.

  1. נהגים מזדמנים ברכב המבוטח

אם אתם נוהגים להשאיל מדי פעם את הרכב לנהג מזדמן כגון בן משפחה או חבר אך מדובר במקרה נדיר יחסית, דעו שאינכם נדרשים לבטח מראש “כל נהג” ברכב – תוכלו לבחור להוסיף לפוליסה את הנהג המזדמן באופן נקודתי במידת הצורך וכך לחסוך בהוצאות הביטוח.

  1. גיל הרכב

אם בבעלותכם רכב חדש בשנה הראשונה לרכישתו, מומלץ לוודא שבפוליסה שלכם כלול כיסוי שנקרא “חדש תמורת ישן”, המבטיח כי סכום הפיצוי שתקבלו במקרה של גניבה או אובדן של הרכב, יגזר משוויו של הרכב החדש בשנה הראשונה לרכישתו (עד 10 אחוזים משוויו של הרכב).

  1. כיסוי זמני לנהגים צעירים

ביטוח רכב לנהג צעיר יכול להיות זול מביטוח רכב לנהג ותיק. ישנה האפשרות לרכוש לנהגים צעירים כיסוי זמני ולשלם עלות סמלית מאוד על הביטוח לפי ימים. זהו פתרון מעולה לדוגמא, לחיילים שמגיעים הביתה ומשתמשים ברכב רק בסופי שבוע. בחלק מחברות הביטוח תוכלו גם לרכוש מעין “בנק” קילומטרים לנהג הצעיר.

  1. תנאים משפחתיים

חשוב לדעת שברכישת ביטוחי רכב כל מצב משפחתי שיכול להשפיע על הרגלי השימוש ברכב יכול להשפיע גם על עלות הביטוח. לכן יש לעדכן את חברת הביטוח במכלול נתונים הרלוונטים לשימוש ברכב כאשר מחדשים את הפוליסה או רוכשים פוליסת ביטוח רכב חדשה. כך תוכלו גם לחסוך לעיתים סכומים מכובדים על ביטוח הרכב וגם לדעת שאתם מכוסים מפני כל תרחיש אפשרי.

אילו סוגים של הרחבות מוצעות במסגרת פוליסות ביטוח לרכב ומה כדאי להוסיף?

את פוליסת ביטוח הרכב ניתן ומומלץ מאוד להתאים בעזרת הרחבות שונות להרגלי השימוש שלכם ברכב, ואף לאזור מגוריכם. לדוגמא, היה ואתם מתגוררים באזור עם כבישים צרים ועמוסים יחסית, כדאי לרכוש הרחבה ביטוחית שנקרא “כיסוי מראות ופנסים”. כיסוי זה מאפשר לקבל פיצוי מחברת הביטוח ללא החשבת המקרה הביטוחי כתביעה, במידה ומראת הצד או פנסי הרכב נפגעים בחניה.

קיימות כמובן הרחבות נוספות לביטוח הרכב ובהן “כיסוי רכב חליפי”, “ביטול ההשתתפות העצמית”, “כיסוי שמשות”, “הרחבה לגרירה ושירותי דרך”, “הרחבת טוטאל לוס (אובדן מוחלט)”, “הרחבת הגנה משפטית” וכיוצא באלו.

מדוע אסור לוותר על ביצוע סקר שוק לפני שרוכשים או מחדשים ביטוחי רכב?

בתמחור ביטוחים לרכב נלקחים בחשבון שלל משתנים המשפיעים על עלות הפוליסה, למשל: סוג הרכב, שנת הייצור של הרכב, פרופיל הנהגים ברכב, מספר הנוהגים, העבר הביטוחי של הנהגים, וכדומה. מסיבה זו ומשום שחברות הביטוח נוהגות לעדכן את תעריפי ביטוחי הרכב בתדירות גבוהה יחסית, ישנה משמעות מכרעת להשוואה בין הפוליסות המוצעות אצל המבטחות השונות ועלות הכיסויים השונים. רק כך ניתן להשיג את תנאי הביטוח הטובים והמשתלמים ביותר במינימום עלות.

עם מי הכי כדאי להתייעץ בנוגע לביטוחים לרכב?

זקוקים להכוונה לגבי ההצטרפות לביטוחי רכב לסוגיהם או מימוש זכויות בפוליסת ביטוח רכב קיימת שבבעלותכם? צוות המומחים בבסט אינס – שירותים ופתרונות ביטוח בהתאם לצרכים שלך ישמחו לספק לכם ייעוץ ביטוחי איכותי ומותאם אישית על פי הצרכים הפרטניים שלכם.

Best Ins הוא מותג מהמובילים בארץ בתחום הביטוחים. בסט אינס עובדים בשיתוף פעולה עם סוכני ביטוח ודוגלים בהתאמה של התיק הביטוחי לצרכים האישיים הספציפיים של כל לקוח/ה ובני משפחתו או משפחתה.

בסט אינס – הרבה מעבר לביטוח רכב

בבסט אינס לא מוכרים רק ביטוחי חובה לרכב. אצלם תקבלו ערך מוסף ברכישת ביטוח מקיף לרכב או ביטוח צד ג’ לרכב. כחלק מהשירות שאנו מספקים  ללקוחותינו אנו בודקים את העבר הביטוחי של הרכב ועל מנת לאפשר ללקוחותינו ליהנות מהנחת העדר תביעות.  בנוסף לכך, לקוחותינו נהנים משירות יוצא מן הכלל לא רק במעמד ההצטרפות לפוליסת ביטוח הרכב, אלא גם בהקשר להגשת תביעות. אנו עובדים עם סוכן ביטוח אלמנטרי המסייע ללקוחות גם ברגע האמת כאשר מתעורר הצורך בהפעלת פוליסת הביטוח – מרגע הגשת התביעה ועד קבלת הפיצוי המגיע למבוטח.

לתיאום שיחת התייעצות ללא התחייבות וללא עלות – מלאו פה את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם!

אודות הכותב/ת:
ביטוח מחלות קשות המדריך המלא

עם התפתחות העידן המודרני, אכילה מרובה של מזונות מעובדים, שימוש נרחב בטכנולוגיה מסרטנת ומחסור בעבודה על תחזוק הגוף – אנחנו נתקלים ביותר ויותר מחלות קשות

קרא עוד »
ביטוח נסיעות לחו”ל המדריך המלא

רכישת פוליסת ביטוח נסיעות לחו”ל היא חלק חשוב ובלתי נפרד מההכנות המקדימות לכל נסיעה לחו”ל. מדובר בפוליסה שנועדה להפחית את הסיכון הכלכלי הגלום בטיסה לחו”ל

קרא עוד »
ביטוח משכנתא המדריך המלא

צעירים רבים שבוחרים לרכוש דירה חדשה, זקוקים להלוואת משכנתא משום שברוב המקרים אין להם את היכולת לשלם את כל הסכום בעת הקנייה. לרובם יש הון

קרא עוד »
ביטוח דירה ותכולה

ביטוח דירה ותכולה  נועד לכל מי שמעוניין לבטח את עצמו ואת הנכס שבבעלותו מפני תרחישים שונים שבהם הם עלולים להינזק. אולם בנוסף להגנה על הרכוש

קרא עוד »
ביטוח חיים

פוליסת ביטוח חיים היא פתרון שמאפשר לאנשים להגן על יקיריהם מפני תרחיש של קריסה כלכלית שעלול להתלוות למותו של המפרנס. ישנו היצע רחב מאוד של

קרא עוד »
מהו ביטוח ביטוח בריאות פרטי?​

ביטוח בריאת פרטי הוא הדרך היחידה להבטחת כיסוי לטיפול רפואי במקרים קשים שאינם מכוסים ע”י מערכת הבריאות הציבורית והביטוחים המשלימים: תרופות שאינן בסל הבריאות ,

קרא עוד »