ביטוח מחלות קשות המדריך המלא

עם התפתחות העידן המודרני, אכילה מרובה של מזונות מעובדים, שימוש נרחב בטכנולוגיה מסרטנת ומחסור בעבודה על תחזוק הגוף – אנחנו נתקלים ביותר ויותר מחלות קשות שתוקפות אנשים בכל הגילאים. אז נכון, כמובן שמחלות קשות נפוצות יותר בקרב קשישים, אבל גם בקרב צעירים וילדים ניתן לראות עלייה משמעותית במחלות קשות. כולנו אנשים שזקוקים לוודאות או לביטחון מסויימת, ומכך נגזרת המילה “ביטוח”. הביטוח נועד לשמור עלינו ולעזור לנו במקרה שאנחנו חווים אירועים בלתי צפויים כמו התפרצות של מחלה קשה שגורמת לנו לאובדן עבודה או תפקוד לקוי בשגרת חיינו. אז למה גם אתם צריכים ביטוח למחלות קשות? כל הפרטים במאמר הבא.

ביטוח עם סוכני ביטוח שעובדים עם בסט אינס

לכל אדם יש צרכים וסיבות שונות כדי לבטח את עצמו ואת משפחתו, ולכן עולם הביטוח כולל בתוכו מגוון מוצרי ביטוח וכיסויים שמותאמים לכל אחד. אצלנו בסט אינס, חרטנו על דגלנו שהביטוח שאתם רוכשים יתן לכם את המענה הכי טוב בהתאם לצרכים ולדאגות שלכם. באתר שלנו תוכלו למצוא את פתרונות הביטוח והשירותים המתאימים ביותר לכם. לאחר התייעצות עם סוכן ביטוח תוכלו להחליט איזה ביטוח הכי מתאים לכם, ללא הצורך לפנות לעשרות חברות ביטוח שונות, כי את העבודה הקשה סוכן הביטוח כבר יעשה בשבילכם.

מהו ביטוח מחלות קשות

ביטוח מחלות קשות הוא ביטוח יחסית חדש בעולם הביטוחים. הביטוח מעניק לכם כיסוי למגוון מחלות או מצבים מסויימים. במקרה של טיפול או שיקום ממחלה, הביטוח מכסה עלויות כאלו ואחרות. פוליסת הביטוח עשויה לכסות ולשלם כמה תשלומים חד-פעמיים, או תשלומים חודשיים במשך מספר שנים, כשהכל כמובן תלוי בתנאי הפוליסה שרכשתם. המטרה של התשלומים היא לעזור לכם לכסות הוצאות רפואיות שלרוב כרוכות בעלויות גבוהות מאוד. על מנת להפעיל ביטוח של מחלות קשות, צריך להגיש תביעה לחברת הביטוח בעזרת סוכן הביטוח, יחד עם צירוף מסמכים רפואיים רלוונטיים ואת כל הקבלות ששמרתם מהשירותים הרפואיים שקיבלתם כמו קבלות על טיפולים ותרופות. הסיבות הנפוצות לרכישת ביטוח מחלות קשות הן בשל הרצון להבטיח עתיד כלכלי לבני המשפחה, בטח כשמדובר באנשים מבוגרים יותר, למנוע צבירת חובות שמצטברים בטיפולים יקרים והידיעה שיש מי שיעזור לכם מול הגורמים המוסדיים במקרה שחלילה אתם או מישהו מבני משפחתכם חלה או חולה במחלה קשה.

מה הכיסויים שכלולים בביטוח מחלות קשות

לכל פוליסת ביטוח שרוכשים יש כיסויים שונים שכלולים בפוליסה. כך גם במקרה של ביטוח מחלות קשות. פוליסת מחלות קשות מכסה אירועים רפואיים חמורים או מחלות שיש למבוטח, ונותנת לו פיצוי כספי לפי סכום שנקבע מראש בפוליסה. המפקח על הביטוח קבע מהן ההגדרות שכוללות מחלות קשות שאותן חברות הביטוח חייבות לכלול בפוליסה של מחלות קשות. מחלות קשות כוללות בין היתר טרשת נפוצה, מחלת ריאות כרונית, התקף לב חריף, סוגי סרטן ועוד. בנוסף לגובה סכום הפיצוי שחברת הביטוח נותנת למי שמבוטח בביטוח מחלות קשות, הפוליסה כוללת גם כיסויים אחרים שנועדו להקל על חייו של החולה ומשפחתו. כך למשל, במקרים של מחלות מסויימות, הפוליסה תפצה את החולה בפיצוי חלקי גם במקרה שהמחלה לא כלולה בתוך ההגדרות של מחלות קשות שבגינן אפשר לקבל פיצוי כספי מלא. זאת ועוד, יש פוליסות שנותנות מימון לשירותים רפואיים נלווים כמו חוות דעת נוספות בחו”ל, ליווי רפואי אישי, איתור אחר רפואים חדשניים ועוד. חברות הביטוח יכולות להחליט שהן חורגות מהגדרות מפקח הביטוח, אבל רק במקרה שהחרגות אלה פועלות לטובתו של המבוטח. כלומר, רק אם חברת הביטוח תסכים לכלול בפוליסת הביטוח מצב רפואי קל יותר משמוגדר על ידי המפקח, או במקרה והיא בוחרת להוסיף מחלות נוספות לרשימת המחלות הקשות שיכללו בביטוח. המבוטח לא חייב לרכוש את הכיסוי הנרחב עבור כלל המחלות שחברת הביטוח מציעה, והוא יכול לבחור עבור אילו מחלות הוא רוצה להיות מבוטח בהתאם לדמי הביטוח שהוא רוצה לשלם. לפני שרוכשים ביטוח מחלות קשות, חשוב לבדוק אילו מחלות מכוסות בפוליסה וכיצד הן מוגדרות בהשוואה חוזר הכתוב של המפקח על הביטוח.

דגשים חשובים לפני רכישת ביטוח מחלות קשות

יש חברות ביטוח מסוימות בהן אפשר להרחיב את הפוליסה הקיימת ולהכניס אליה מצבים רפואיים נוספים. בנוסף, לפני שאתם מחליטים על חברת ביטוח, חשוב שתבדקו עם סוכן הביטוח האם החברה מכסה מחלות נדירות או נפוצות. זאת ועוד, יש פוליסות שנותנות פיצוי חלקי למקרים של סרטן מוקדם משום שזו לא נחשבת מחלה קשה. מקרים אלו כוללים בין היתר את סרטן השד, שינויים שקורים לפני סרטן בצוואר הרחם, ניתוח להסרת הערמונית ועוד. לכן, לפני שאתם בוחרים חברת ביטוח, תבדקו האם הפוליסה מתאימה לצרכים שלכם , האם יש מגבלות על הפיצוי, תקופת אכשרה לקבלת הפיצוי, מה גובה הכיסוי והפיצוי.

תקופת הביטוח

ברוב המקרים, ביטוח מחלות קשות לא תקף למשך כל חייו של המבוטח, ורוב הפוליסות מסתיימות ברגע שהמבוטח הגיע לגיל מסוים (בדרך כלל הגיל יהיה בין 65-75). עם זאת, כן קיימות פוליסות ביטוח שלא מתבטלות ברגע שהמבוטח הגיע לגיל מסויים, אבל הן כן מפחיתות את הסכום שיתקבל מהפיצוי הכספי בכל שנה עד לתקופה בה הביטוח מסתיים. זאת אומרת, עד גיל מסויים המבוטח יקבל את כל סכום הפיצוי שמגיע לו, וברגע שהוא עובר את הגיל שנקבע בפוליסה, הסכום של הפיצוי קטן משנה לשנה.

ביטוח מחלות קשות רשימת מחלות

מפקח הביטוח קבע רשימה מוגדרת, רשימת חובה שכוללת בתוכה את כל המחלות הקשות שנכנסות בקטגוריה של מחלות קשות שחברות הביטוח מחויבות לכסות. מלבד רשימת החובה, חברות הביטוח מכסות עשרות מחלות או מצבים רפואיים נוספים, וכל חברת ביטוח מחליטה על מחלות או מצבים רפואיים אחרים שיכללו בפוליסת הביטוח. לכל חברה יש ביטוח מחלות קשות ורשימת מחלות אחרת וכדי לבחור בפוליסה המתאימה ביותר עבורכם תצטרכו לבחון אילו כיסויים היא מתאימה בהתאם למחלה שלכם. רשימת המחלות הקשות מחולקת לקבוצות או קטגוריות שונות על מנת להמחיש את ההבדל של המשך הביטוח אחרי תביעה. עם זאת, החלוקה לא תלויה בסכום הכסף שהמבוטחים יקבלו במקרה של פיצוי. כך למשל, אם מבוטח חולה במחלה שנכנסת תחת קבוצה מספר 1, הוא יקבל פיצוי מלא אבל בזה מסתכמת תקופת הביטוח שלו. לאחר שהוא קיבל את הפיצוי, הוא מפסיק לשלם לה דמי פרמיה חודשיים והוא לא יכול לתבוע אותה יותר. רשימת המחלות הקשות משתנה בין חברת ביטוח אחת לשנייה ובטבלה הנ”ל יש את רוב המחלות הקשות שנכללות בפוליסות של חברות ביטוח שונות. בטבלה המצורפת אין חלוקה מסויימת לפי קטגוריות משום שלכל חברה יש קטגוריות שונות ברשימה.
אובדן דיבור השתלת מח עצמות סוכרת נעורים עד גיל 20
אי ספיקת כבד פולמיננטית חירשות עיוורון
אי ספיקת כליות סופנית טיפול במפרצת מוחית עמילואידוזיס ראשונית
איבוד גפיים יתר לחץ דם ריאתי ראשוני פגיעה מוחית מתאונה
אילמות כוויות קשות פרקינסון
אנמיה אפלסטית חמורה מחלת כבד סופנית (שחמת) צפדת (טטנוס)
גידול שפיר של המוח (חלק מהפוליסות מציינות גם יותרת המוח/קרומי מוח) מחלת ריאות חסימתית כרונית פוליו (שיתוק ילדים)
דיסטרופיה שרירית מצב רפואי חמור ובלתי הפיך שיתוק (חלק מהפוליסות מגדירות פרפלגיה, קוודריפלגיה)
דלקת חיידקית של קרום המוח ניוון שרירים תסמונת כשל חיסוני נרכש (איידס)
דלקת מוח ניוון שרירים ALS תרדמת
השתלת איברים סוכרת נעורים עד גיל 18 תשישות נפש
* ט.ל.ח רשימת המחלות יכולות להשתנות מעת לעת

אילו מחלות קשות חברות הביטוח חייבות לכלול

רשות שוק ההון, החיסכון והביטוח בישראל קבעה כללים מסויימים לחברות הביטוח. במסגרת הקביעה היא החליטה על 8 מחלות רפואיות קשות ומצבים רפואיים חמורים אותן החברות ביטוח מחוייבות לכסות במסגרת ביטוח מחלות קשות. חלק מהמחלות הן כרוניות וחלקן מסכנות חיים, והטיפול הרפואי בכל המחלות האלו הוא יקר מאוד ולכן הן נכללות בכל חברות הביטוח:
  • קרדיומופטיה (ליקוי בשריר הלב)
  • סרטן
  • התקף לב
  • שבץ מוחי
  • ניתוח מעקפים
  • ניתוח מסתמי לב
  • ניתוח אבי העורקים
  • טרשת נפוצה

ביטוח מחלות קשות מחיר

לשאלה על ביטוח מחלות קשות מחיר, אין תשובה חד משמעית. המחיר תלוי במשתנים שונים שיש לכל פוליסת ביטוח כמו מהו גיל המבוטח, מה הרקע הרפואי שלו (באמצעות הצהרת בריאות) ומשתנים נוספים. עם זאת, על מנת לשפוך מעט אור על הנושא, נשווה בין הכיסויים השונים בחברות הביטוח של מגדל, כלל, הפניקס, הראל, מנורה ואיילון.

ביטוח מחלות קשות השוואה בין חברות הביטוח

לכל חברת ביטוח יש מספר רב של פרמטרים משתנים בין סכומי כיסויי הפוליסה. להלן השוואה של כמה מהפרמטרים המרכזיים של כל אחת מהחברות:
פרמטרים להשוואה מנורה מבטחים הראל הפניקס מגדל כלל איילון
מספר מחלות בכיסוי מלא 40 39 42 43 32 36
מחלות ייחודיות בכיסוי מלא .1סכרת נעורים )עד גיל 20 .2מצב וגטטבי קבוע 3. דום לב עם השתלת דפיברילטור 4. נמק של חוט השידרה 5. מחלת דוויק ניורומיאליטיס אופטיקה  6. מחלת יעקוב קרויצפלד 1. אירוע רפואי בלתי הפיך )מגדיל את בנק המחלות( 2. סכרת נעורים )עד גיל 20 ) 3. כריתת ריאה 4.דום לב עם השתלת דפיברילטור 5.הוצאת גלגל העין  6.טיפול במפרצת מוחית  7.סיסטיק פיברוזיס  8.ניוון שירירים מכל סוג )לא רק ALS) 1.זאבת-לופוס 2.טיפול במפרצת מוחית 3.דום לב עם השתלת דפיברילטור  4.סכרת נעורים )עד גיל 21 ועד 000,300)₪ 5.ניוון שרירים מסוג ALS + סוגים נוספים  6.יעקב קרויצפלד )הפרה משוגעת) 7.מחלת דוויק ניורומיאליטיס 8.כריתת ריאה שלמה – פניאומונקטומיה 9 .גידול שפיר בחוט השדרה 1.תסמונת הכשל החיסוני הנרכש (Aids) 2.דום לב עם השתלת דפיברילטור 3.זאבת-לופוס 4. .סכרת נעורים )עד גיל 20% )50 מסכום הביטוח  5.טיפול במפרצת מוחית 6. .נמק של חוט השדרה  7.מחלת דוויק ניורומיאליטיס אופטיקה  8.מחלת יעקוב קרויצפלד  9.ג’יליאן ברה 10.ניוון שרירים מסוג ALS + סוגים נוספים אין 1.מצב רפואי בלתי הפיך (מגדיל את בנק המחלות) 2.צינתור כלילי טיפולי – %100 פיצוי 3.זאבת – לופוס  4.סוכרת נעורים )עד גיל 20) 5.ניוון שרירים מסוג ALS + סוגים נוספים
תביעה ראשונה מקבוצה מלאה הפוליסה אינה מתבטלת )תתבטל אחרי 2 מקרי ביטוח מקבוצה ראשונה( הפוליסה אינה מתבטלת )תתבטל אחרי 2 מקרי ביטוח מקבוצה ראשונה, למעט השתלת איברים( הפוליסה אינה מתבטלת )לפוליסה קבוצה אחת בלבד( הפוליסה מתבטלת הפוליסה מתבטלת הפוליסה מתבטלת
תביעה ראשונה מקבוצה אחרת תביעה אחת מקבוצה 2 אין הגבלה מקבוצה 3 הקבוצה האחרת מתבטלת )למעט קבוצה 4 וסרטן( לא רלוונטי- אין חלוקה לקבוצות הקבוצה אינה מתבטלת )למעט מחלות לב( צנתור כלילי לא נמנה על מחלות הלב הקבוצה האחרת והקבוצה הראשונה מתבטלות )למעט קבוצה 4 – סרטן( הקבוצה האחרת מתבטלת
תביעה שניה- התניות מכוסה בתנאי ש: מקרה הביטוח איננו מקבוצה 2 )אם מקרה הביטוח הראשון מקבוצה 2) מכוסה בתנאי ש: מקרה הביטוח השני איננו באותה קבוצה בה נתבע מקרה הביטוח הראשון למעט קבוצות 1 ו 4 וסרטן שני מכוסה בתנאי ש: 1 .מקרה הביטוח השני אינו אחת ממחלות הלב או שבץ מוחי אם נתבעו כמקרה ראשון )למעט אם המקרה הראשון הוא צנתור כלילי( 2 .מקרה הביטוח השני אינו החלפת מפרק או שבר באגן/ירך אם אחד מהם נתבע כמקרה ראשון מכוסה בתנאי ש: מקרה הביטח הראשון איננו מהקבוצה הראשונה ומקרה הביטוח השלישי איננו סרטן שאר המחלות מקבוצה שנייה ללא הגבלה מכוסה בתנאי ש: 1 .מקרה הביטוח השני אינו באותה קבוצה בה מצוי מקרה הביטוח הראשון )למעט בסרטן שני( 2 .אם מקרה הביטוח הראשון היה שבץ מוחי – מקרה הביטוח השני יכוסה רק אם מהקבוצה הרביעית מכוסה בתנאי ש: 1.מקרה הביטוח השני אינו מצוי בקבוצה של מקרה הביטוח הראשון 2 .מקרה הביטוח השלישי אינו מצוי בקבוצה של מקרה הביטוח השני
* ט.ל.ח רשימת המחלות המחייבות את חברת הביטוח הם התנאים המצוינים בפוליסה וכתבי השירות.

ביטוח מחלות קשות האם כדאי

לשאלה האם כדאי לעשות ביטוח מחלות קשות – התשובה היא כן. ביטוח מחלות קשות הוא בין הביטוחים החשובים ביותר שקיימים בשוק, משום שאם חלילה אתם או קרוביכם חולים במחלה קשה, לרוב המצב כרוך בהוצאות רפואיות עם עלויות גדולות, ואם יש לכם ביטוח מחלות קשות זה נותן לכם חופש כלכלי. כשמדובר בביטוח מחלות קשות לילדים, הביטוח חשוב אפילו יותר, משום שהמחלה מחייבת את ההורים להישאר עם הילד ולעבוד במשרה חלקית או לא לעבוד בכלל, וזה משפיע קשות על המצב הכלכלי. לכן, אם חלילה התגלתה מחלה קשה אצלכם או אצל יקירכם, כיסוי מחלות קשות נותן מענה מהיר ועוזר לשלם על הוצאות רפואיות כבדות שלא תמיד יש איך לשלם עליהם מראש.

לסיכום

לחלות במחלה קשה, גם אם זה אתם או בני משפחתם זה דבר קשה מנשוא שכרוך בהרבה משאבים רגשיים, פיזיים וכלכליים. כשאתם עסוקים בלהבריא, אתם לא רוצים להתחיל להתעסק בענייני ביטוח ולעמוד מול חברות הביטוח שלעיתים יכולות להיות חסרות רגישות. לשם כך יש את אנו בסט אינס נותנים שירותים ופתרונות ביטוח בהתאם לצרכים שלך. זהו מותג שמטרתו להנגיש לכם את עולם הביטוח בדרך הנעימה ביותר. במקום שאתם תצטרכו לפנות לעשרות חברות הביטוח שקיימות בשוק, להשוות מחירים ופוליסות ולבחור מבין כולם – אצלם יש סוכני ביטוח שיעשו זאת עבורכם. סוכני הביטוח שלהם יתקשרו אליכם, יבררו את צרכי הביטוח וכך יוכלו להתאים לכם את הביטוח המתאים ביותר עבורכם. כשאתם פונים אליהם, אתם מקבלים ליווי צמוד מסוכן ביטוח מיומן, מקצועי ואדיב, שהולך איתכם יד ביחד לאורך כל התהליך, גם בזמנים הקשים וגם בזמנים הטובים. סוכני הביטוח יציגו בפניכם את פתרונות הביטוח והכיסויים שמתאימים לכם, תוך כדי שמירה על הוגנות ושקיפות מקסימלית. סוכני הביטוח שלנו מתאימים את שירותיהם לקהל הנרחב. גם אם מדובר בביטוח של משפחה, או שמדובר בביטוח מחלות קשות לארגונים, מוסדות וחברות – אנחנו כאן בשבילכם. סוכני הביטוח שעובדים ביחד עם בסט אינס ידאגו להתאים את הביטוח שמתאים לכם, ובעת הצורך יפעילו אותו עבורכם ויגישו את התביעה לחברת הביטוח יחד עם כל המסמכים הרלוונטיים, כך שאתם יכולים להסיר דאגה מלבכם ולהתרכז במה שבאמת חשוב – הבריאות שלכם. לקוחות שבחרו להשתמש בשירותיה של בסט אינס, חסכו לעצמם כסף רב וביטלו כפילויות ביטוח.
אודות הכותב/ת:
צביקי גולד - סוכן ביטוח פנסיוני וכללי
צביקי גולד - סוכן ביטוח פנסיוני וכללי
צביקי גולד פעיל בענף הביטוח וההשקעות משנת 2009 ובעל רישיון מורשה משנת 2011. בוגר תואר ראשון כלכלה ומנהל עסקים-התמחות במימון, מומחה לביטוח פנסיוני וסיכונים. עוסק בכל תחומי הביטוח: החל מביטוחי בריאות וחיים, פוליסות חסכון, פנסיה, ביטוחי דירות, עסקים ורכבים…ועוד. ניהול תביעות מול חברות הביטוח. טיפול שוטף בפוליסות מול הלקוחות, עובדים’ מעסיקים ועצמאים. דוגל בהתאמת התיק הביטוחי , הפיננסי והפנסיוני לצרכי הלקוח ובני משפחתו. אנו מלווה את הלקוחות לאורך הדרך הן בזמנים הטובים והן בזמנים הקשים, תוך תשומת לב לשירות ברמה הגבוהה ביותר.
ביטוח רכב המדריך המלא

זקוקים לביטוח רכב אך הולכים לאיבוד בין כל המושגים הביטוחיים ולא בטוחים על מה בעצם אתם משלמים? אל דאגה – אנחנו כאן כדי לעזור לכם

קרא עוד »
ביטוח נסיעות לחו”ל המדריך המלא

רכישת פוליסת ביטוח נסיעות לחו”ל היא חלק חשוב ובלתי נפרד מההכנות המקדימות לכל נסיעה לחו”ל. מדובר בפוליסה שנועדה להפחית את הסיכון הכלכלי הגלום בטיסה לחו”ל

קרא עוד »
ביטוח משכנתא המדריך המלא

צעירים רבים שבוחרים לרכוש דירה חדשה, זקוקים להלוואת משכנתא משום שברוב המקרים אין להם את היכולת לשלם את כל הסכום בעת הקנייה. לרובם יש הון

קרא עוד »
ביטוח דירה ותכולה

ביטוח דירה ותכולה  נועד לכל מי שמעוניין לבטח את עצמו ואת הנכס שבבעלותו מפני תרחישים שונים שבהם הם עלולים להינזק. אולם בנוסף להגנה על הרכוש

קרא עוד »
ביטוח חיים

פוליסת ביטוח חיים היא פתרון שמאפשר לאנשים להגן על יקיריהם מפני תרחיש של קריסה כלכלית שעלול להתלוות למותו של המפרנס. ישנו היצע רחב מאוד של

קרא עוד »
מהו ביטוח ביטוח בריאות פרטי?​

ביטוח בריאת פרטי הוא הדרך היחידה להבטחת כיסוי לטיפול רפואי במקרים קשים שאינם מכוסים ע”י מערכת הבריאות הציבורית והביטוחים המשלימים: תרופות שאינן בסל הבריאות ,

קרא עוד »